דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וויכוח זוגי בואו נתגבר 

מאת    [ 02/07/2013 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2370 פעמים ]

מערכת יחסים זוגית היא מעין הסכם של חלוקת תפקידים וטריטוריות בין בני הזוג, ובעצם על פי ההסכם הזה הם מנהלים את חייהם. לעתים, כאשר מתחוללים שינויים, צריך לבדוק מחדש את 'החוזה' ולהתאים את הזוגיות לכורח הנסיבות. כאשר בני זוג מצויים ביחסים של הידברות, תקשורת והבנה הדדית, הם יכולים להתגבר על בעיות על ידי הידברות משותפת. כשבמערכת היחסים הזוגית מתגלעים בעיות וחילוקי דעות, ואין תקשורת טובה בין בני הזוג, מתרחש משבר, שבשל חוסר היכולת לתקשר, עשוי להפוך למשבר ממושך.

הידברות במשבר זוגי

בכל מערכת יחסים זוגית  חייבת להיות יכולת הידברות בין בני הזוג. ועל מנת שהם יוכלו להידבר ביניהם הם חייבים לעבוד. ולעבוד במהלך כל מערכת היחסים האוהבת שלהם, להשקיע במערכת היחסים היומית שלהם, לשמור על קרבה רגשית ועל היכולת להביע אהבה. התקשורת וההקשבה ההדדית והיכולת לקרבה פיזית בין בני הזוג הם בעצם הבסיס של מערכת היחסים הזוגית, ומה שהופך את הקשר ביניהם לזוגיות שהיא מעבר לחברות טובה.

כאשר במערכת הזוגיות הם מנהלים את חייהם המשותפים  ללא הקשבה ותשומת לב לצרכי בן הזוג, או ללא יכולת  לקרבה פיזית אמתית, יהיה להם קשה מאוד לפתור משברים זוגיים, ובדרך כלל על מנת לפתור את המשבר הזוגי יהיה עליהם לפנות לייעוץ מקצועי. בהרצאות אני ממשיל את הוויכוחים לווירוסים שקיימים בגופנו ובכול זאת אנו לא חולים, בזכות מערכת החיסון שלנו. כך גם בזוגיות, היכולת להתגבר על וויכוח ומריבה תלויה בחיסון הזוגי הבסיסי שקיים. הערכות מראש לוויכוח שכוללת קביעת כללים (כמו בתחרות ספורט), תבנה את מסגרת הוויכוח וחוסר ההסכמה ותאפשר לחזור לזוגיות טובה.

ניהול משבר בזוגיות

ניהול משבר זוגי צריך להיות ממקום של הסכמה ורצון כן לאתר את מקור המשבר ולרצות לתקן את 'החלק השבור'. כשבני הזוג יודעים להכיר ולהוקיר את הצד השני (אם בזוגיות קצרה או כמערכת זוגית ממושכת), הם יכולים לדעת כיצד: כשצד אחד מכיר את בן הזוג, יודע מהם הדברים ש'מותר' לומר, מהם הדברים המפייסים ומה מקומם את הצד השני במערכת הזוגית, הוא יכול ליטול אחריות על ניהול המשבר הזוגי, ולשתף את הצד השני בתהליך, על מנת ששניהם יוכלו לבדוק מחדש את נקודות המשבר ביחסים ביניהם (ולתכנן ביחד כיצד להשקיע ביחסים הזוגיים על מנת להתגבר על הבעיות המשותפות). לקיחת אחריות על ידי בן הזוג "המבוגר האחראי "(אחד מהשניים), ויכולת ההקשבה, הם הבסיס לפתרון וליציאה לדרך מחוזקים יותר. לעתים נדרש לחדש את חלוקת התפקידים הזוגית, לשנות את אורח החיים או לפנות זמן לדברים חדשים.

פעמים רבות כאשר קיימת הידברות אמתית והקשר האינטימי מאפשר קרבה, הבעיות שיצרו את המשבר כבר אינן מפריעות יותר למערכת היחסים, ולעתים אפילו משמשות כציר לשינוי ולמציאת כיוון חדש ביחסים הזוגיים. התקשורת הזוגית הטובה  מאפשרת יחסי אמון בין בני הזוג, פתיחות וקבלה, וההשקעה היומיומית ביחסים הזוגיים שומרת על האמון ההדדי ועל האהבה.

 "קיימים שלושה ממדים של אהבה: העמקות, ההתמדה והאמון" (אנדרה מורואה)

תשומת לב-אריאל טמירתשוקה זוגית בשיח ומגע קבלו מתנה חינם : מסע בשבילי המיניות הזוגית http://land.t-l.co.il/?p=1 בפייסבוק http://www.facebook.com/bishvil.hazugiut או באתר www.t-l.co.il    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב